dinsdag 25 maart 2014

Suikervrij eten... nooit meer suikers?
















"Wow, suikervrij eten.. eet je dan nooit meer suikers?" Die vraag krijg ik regelmatig als ik uitleg dat ik suikervrij eet. Natuurlijk eet ik wel eens suiker. Ik hou enorm van ongezond eten, dus het is een hele opgave als ik dat nooit meer 'mag' eten. Maar is het erg als je een keer wel suiker eet?

Ik denk dat het helemaal niet erg is. Het is onmogelijk om nooit meer iets binnen te krijgen waar geraffineerde suikers inzitten. Een broodje, bij een lunch met vriendinnen, is al snel gegeten. Geen probleem als je één keer in de week je favoriete ongezonde gerecht eet.















Zelf eet ik ook één keer in de week 'ongezond'. Dat hoeft niet direct een uitsmijter als ontbijt, een hamburger als lunch en een pizza als avondeten te zijn. Ik kan bijvoorbeeld super vrolijk worden van pasta met heel veel kaas. Niet heel gezond, maar voor één keer in de week best te doen.

Door jezelf één dag in de week te belonen voor al het goede wat je de afgelopen dagen hebt gedaan is in mijn ogen alleen maar goed. Daardoor is de suikervrije levensstijl goed vol te houden.

Daarnaast denk ik ook dat als je bijvoorbeeld nooit meer brood eet en je bent een keer ergens waar je echt niets anders hebt, je darmen er niet meer tegen kunnen. Bij komt het nog wel eens voor dat er geen andere optie is dan bijvoorbeeld brood. Ik ben bang dat als ik het nooit meer eet en ik het een keer moet eten, mijn darmen van slag raken.














Maar suikervrij eten heeft ook heel veel voordelen, voor mij in ieder geval. Word je er alleen maar ongelukkig van en kijk je de hele week uit naar jouw 'junkdag', dan moet je misschien niet heel streng voor jezelf zijn. Mis je de boterhammen? Dan kun je natuurlijk ook minderen, in plaats van direct er mee stoppen. Zo kun je er aan wennen, want ongelukkig voelen moeten we niet hebben :)

Wat voor voordelen suikervrij eten voor mij heeft en hoe ik me nu voel ten opzichte van een jaar geleden laat komt deze week nog online! Laten we afsluiten met een motiverend plaatje





















Volg Suikervrij Eten op Facebook en Bloglovin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten